söndag 22 december 2013

Ensamhet

                                              Hej! 


Jag har ju som bekant varit ensam här hemma i cirka 3 veckor och lillknodden var ensam med sin kattvakt på andra sidan Göteborg men .. Det har återgått till sitt naturliga tillstånd igen, han är hemma! Han kom hem i fredags. :)


        I brist på annan katt duger marsvin


Jag myste lite med Banshee under hennes första dagar här som stöd, lite annan närhet än mattes. 
Jag jamade "lite" när matte kom hem efter jobbet, att förfölja och berätta om sin dag är väl inte så farligt? 


                             På väg till Atlas


Av någon konstig anledning tycker folk att det är skumt att se en vit katt i sele, vinterjacka och i sin mattes famn i stället för en transport. Folk kommenterar och tror inte att varken jag eller matte hör dem.. Människor. 


                                      Min stiliga pojke


När jag mötte Atlas hos kattvakten (som var för övrigt väldigt trevlig) slogs jag av doften som Atlas doftade. Han stank så konstigt och det fick han minsann veta x antal gånger .. Ush! Tog mig en bra stund att inte vilja spotta och fräsa åt honom varje gång han rörde sig. 


                               Tidigare från kvällen


Nu är det lugnt igen, han luktar precis som vanligt. :)
Vi ska dessutom åka tåg till Stockholm med matte och vara borta tills på lördag. Spännande värre! Vi ska få bo med Charlie och com, frågan är hur Atlas kommer att ta det hela? Matte förklarar sig med att detta ska bli mitt äventyr innan nästa behandling och dessutom får vi uppleva annat än hemma. Hon drar oss ut i från vår bekvämlighetszon .. Jag är kluven, det är kul att se/uppleva annat men samtidigt små skrämmande. Vi skickar rapport om hur det går! 

Matte ropar på oss att vi ska packa klart våra väskor, tjötmonster! Jaja, vi får la lyda henne eftersom hon har tågbiljetterna .. 


Mjau mjau
Diva




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar